Vstup pro členy ASZ ČR   Registrace
Asociace soukromého zemědělství ČR

Svaz vlastníků půdy České republiky

Adresář Diskuze Obchod Ubytování na farmě

Vyhledávání

Svátek slaví Ilona a Chris
Pátek, 20.1.2017 20:57
Na svatého Fabiána a Šebestiána stromům opět míza dána.

Počasí

Aktuality

Náhodná fotografie

Krajina (25)

Svaz vlastníků půdy: Stát v zákonech omezil naše práva

Pohled do krajiny

Stát novelou několika zákonů omezil právo více než jednoho milionu tuzemských vlastníků půdy. Uvedl to v tiskové zprávě Svaz vlastníků půdy, který současně vyzval majitele pozemků a zemědělce hospodařící na vlastní půdě, aby se bránili. Nesouhlasná vyjádření chce svaz využít při jednáních se státem.

« Zpět

Diskuze

omezení práva
Anonymous  |  10.11.2016 16:05:32
vlastníci hospodařící na vlastní půdě se brání horší jeto s vlastníky který nehospodaří jejich zájem je jenom zisk je jedno jestli nájmem nebo prodejem v případě ne uskutečnění ani jednoho z těchto zájmů nechají pozemky ladem.
 
omezení práva
Anonymous  |  11.11.2016 11:14:58
Anonymous:Vy učiníte to samé v případě že padnou dotace a zůstane vám jen prace to je tutovka navíc si pak prosadíte i volný prodej cizincům o který se tak bojíte u nehosp. vlastníků a prodáte to ani okem nemrknete!Dnešní rádoby kecy odpovědných hospodářů jsou o ničem jak kecy tendečního Zaorálka v parlamentu !Čemu se konkrétně brání hospodařící vlastníci u PU tomu nerozumím nebo u předkupu pachtýřem když je vždy ve výhodě pachtýř? Dovedeš na to vůbec odpovědět aniž by jsi se vystavil debatě o čísle svého IQ ???
  
omezení práva
Anonymous  |  11.11.2016 13:20:13
Anonymous: odpovědět mohu začněte hospodařit čerpejte dotace pachtujte pozemky a budete mít ty samé výhody Vaše IQ je určitě vysoké tak se divým že jste toho ještě nevyužil dokut ty dotace jsou
   
omezení práva
Anonymous  |  15.11.2016 11:34:43
Anonymous:No paráda!To není odpověď ale otázka a zcela mimo!!Je to trapné a laciné ale chápu že racionální a logická odpověď by tu debatu o IQ musela nezvratně vyvolat!První kdo tuto obranu zvolil byl náš národní genius a velikám JdC když v šachové partii s velmistrem Capablankou na šach krále zahlásil tah na G 12 čímž se ocitl mimo šachovnici a zahrál tak první aut v dějinách šachu:-))Někteři tuto taktiku géniů používají dodnes:-)
    
omezení práva
Anonymous  |  15.11.2016 15:18:00
Anonymous: Já se domnívám že odpovídám jasně zkuste to a šachy můžete hrát ve volné chvíli,
     
omezení práva
Anonymous  |  15.11.2016 17:49:08
Anonymous:No a to jste znovu potvrdil!!!V celku tam jde o jednu věc!!Vy se nemáte co starat co kdo udělá se svým majetkem ať už je to to pole kolo nebo dům!!Je vám to jasný!Unor 48 kdy se podobní starali kolik kdo čeho má a s tím udělá je za námi!!Jasný!!Vy pokud jste nájemce polí nehospodařícího vlastnika máte na starosti pouze dvě důležité věci a to řádně a včas platit nájem a za další hospodařit na pronajatem majetku tak aby jste ho udržel ve stavu předaném a nepoškodil vychcaností nebo vandalizmem protože na to zde není zatím zákon!Ostaní starosti co kdo s polem udělá vypus´te ze své hlavy protože je vám po tom .....!!!!! Máme demokracii!
      
omezení práva
Anonymous  |  16.11.2016 12:14:09
Anonymous: Začneme od začátku, svaz vlastníků půdy podal výzvu, na tuto výzvu jsem napsal svůj názor nic víc odstavec 1, diskuze, nato byla Vaše reakce v odstavci 2,co udělám až nebudou dotace včetně Vašeho podivení čemu se brání hospodařící vlastníci u věci o které nebylo v té výzvě ani zmínky, proto že jsem z Vaší reakce vycítil určitou závist jaké výhody mají hospodařící vlastníci jsem dalek Vás podezřívat ze závisti roku 1948 kterou níže popisujete, odstavec 3, dal jsem Vám radu jak ty výhody získat. Nato jste reagoval v odstavci 4,velmi zajímavou šachovou partií děkuji, protože v tomto odstavci jste moji radu nepochopil opakuji ji v odstavci 5,opovědí byl svérázný výklad demokracie ve Vašem podání odstavec 6,musím váš výklad Vlastnického práva malinko upravit ty dvě povinnosti které uvádíte má povinnost kontrolovat Vlastník, nikdo není povinen pachtovat půdu, zodpovědnost za její stav je povinnost Vlastníka ,je pravdou že mi nic není do toho že prodáte pole kolo nebo dům ale nemáte pravdu v tom že se nemám starat co kdo dělá se svým majetkem na příklad z Vašeho pole které necháte ladem jsou zaplevelovány moje pozemky Vaše rezaté kolo se povaluje na mém pozemku z Vašeho neudržovaného domu odlétávají předměty na můj pozemek, na takový popsaný přístup vlastníka ke svému majetku jsou i demokracii zákony.
       
omezení práva
Anonymous  |  16.11.2016 20:43:11
Anonymous:Tak pokud jsem si dodnes lámal hlavu co je to za lidi co protlačují zákon omezujíci již tak kdejakým bolševikem okleštěná práva nehospodařících vlastníků o povinném předkupu pachtýřem tak po přečtení tady těch slátanin o rezavém kole a tašce ze střechy už to vím přesně!!!O těch povinnostech pronajímajícího vlastnika vám píši jen jedno vemte ty vaše bolševický pachtýřský smlouvy co předkládáte našim lidem a předložte je přeložené do němčiny nejakému vlastníkovi v rakousku!!!!Po přečteni nabude dojmu stejně jako já že jste to psal v Bohnicích a zrovna máte vycházku!Tedy ještě k těm povinnostem vlastníka které jsou u nich splněny už ve správně napsané smlouvě kde jsou vzorky půdy a sankce za její případnou devastaci kteráž to odpovědnost vlastníka za půdu o kterou se zde tak bijete je nadmíru těmito podmínkami v pachtýřské smlouvě vrchovatě vlastníkem splněna a ze kteréž to smlouvy takto napsané by jste se vy tady léta zvyklí předkladat jen ty své jednostranné nadvlastnické podmínky celí osypali!!Nebudu dalek od pravdy že jste z těch co si v tomto klondaiku levné půdy řádně nahrábli a za padajících cen se vám již nechce platit byť i dnes stále desetinové nájmy proto ty vyhrůžky že to vlastníkům hodíte na krk což je vaše svaté právo ale nebrante prodejům komukoliv jako je běžné v evropě a další starost co vás tak tíži že vedle vás bude půda ladem vám spadne ze srdce až vám z Kuboty zamává nový soused pachtýř Liu šao čihák!
        
omezení práva
Anonymous  |  17.11.2016 10:46:19
Anonymous: Mrzí mě že se potvrdil můj názor o nehospodařících vlastnících, stačilo napsat kdyby taková situace nastala většina nehospodařících vlastníků se o svůj majetek postará.co se týče pachtu myšleno Vlastníka, Vaše porovnání s Rakouskem se nedá srovnat s poměry v České republice tam není dáváno přes osmdesát procent půdy do pachtu, pokut se jedná o Váš zamýšlený prodej do toho mi nic není i kdyby jste to chtěl prodat svému známému Liu Šao Čihákovy, jedna věc mě u Vás přeci jen překvapila a to že jste si za nemalé peníze nechal vypracovat posudek stavu vašich pozemků pro pachtýřskou smlovu pro Vaší Akciovou společnost které jste akcionářem, jenom nějak nemohu pochopit proč urážíte někoho kdo hospodaří na své opakuji své půdě když tyto omezující zákony prosazuje vaše stavovská organizace ,nevím jestli by pro Vás nebylo záhodno navštívit vámi zminovanou léčebnu.
         
omezení práva
Anonymous  |  17.11.2016 18:50:48
Anonymous:Mě zase mrzí že si dovolujete drze osočovat vlastníky zvláště pod takovými články jako je zde Provoláni svazu vlastníků půdy k předkupu pachtýřem!!Je neuvěřitelné že hrstka pachtýřů rozhoduje a manipuluje z majetkem milionů drobných vlastníků a to za nekončících vyzkumů a statistik dokazujícich postupujíci erozi a degradaci půdy spůsobenou velkým dílem i vaším hospodařením zde drze školíte vlastniky s vámi omezenými právy o jejich povinnostech!!Tim také končím tuto jak vidno neplodnou debatu s překrucováním a fabulacemi!Jediné co by vám zvedlo kultůru je povinné ustanovení v pachtovních smlouvách o vaši odpovědnosti za s stav půdy při předání a převedení vyplácení dotací na vlastníka s možností uvést půdu do klidu pokud vydíráním odmítnete nájem!! Tím se rapidně zvětší zájem vlastníka o půdu který tak vášnivě kritizujete a bude se o půdu starat s veškerou odpovědnosti aniž by mu přišlo kdy na mysl ji prodat za směšnou cenu takovým jako vy jak je běžné v demokratických státech kde k tak masovým odkupům nikdy nedocházelo!
          
omezení práva
Anonymous  |  18.11.2016 11:14:06
Anonymous: Máte pravdu o neplodné diskuzi ,jediná pravda je ta Vaše nepřiznáte třeba to že i podíl viny na Vámi uvedenou erozí mají i nehospodařící vlastníci kteří pronajímají půdu velkoplošným uživatelům ,je zajímavá Vaše myšlenka povinnost užívat Váš pozemek při odmítnutí je to ve Vašem pojetí vydírání a při souhlasu s užíváním by se Vám velice líbilo za tu Vaši ochotu pozemek pronajmout aby uživatel platil dan z pozemků Vámi stanovené nájemné a převedení dotace na Vlastníka, co týče těch dotací doporučuji do smlouvy vložit ujednání v případě nesplnění podmínek pro výplatu dotací ze strany uživatele smluvní pokutu minimálně dvoj násobek nevyplacené částky ,uvést půdu do klidu můžete ale bohužel pro Vás i o tu se musíte starat ta odpovědnost vám chybí jinak by jste si svoji půdu vzal dávno zpátky a nenechal svůj majetek devastovat uživatelem jak uvádíte navíc když vás vydírá s pozdravem ten horší který dělá na svém, závěrem přeji hezké sny
           
omezení práva
Anonymous  |  18.11.2016 18:21:03
Anonymous:Končím!!!Počkám si!! Jednou na vás dojde!!Začne to až budou docházet prachy!
            
omezení práva
Anonymous  |  29.11.2016 19:17:43
Anonymous: a já bych vám přidal práce, vzhledem k tomu v jakých časech zde dáváte příspěvky asi nemáte co dělat, tak se tu handrkujete jak dvě báby na trhu- Pokud se o pronajaté pozemky dobře starám, tak nemám strach že o ně přijdu, a pokud se nestarám, tak je logické , že mi je majitel pokud mu na té půdě trochu záleží, vezme a pronajme nebo prodá někomu, kdo se o ni postará lépe.
             
omezení práva
Anonymous  |  30.11.2016 9:20:06
Anonymous:No jak to tak čtu tak ty a nikdo jiný než ty tu dřeš jak motýlek na ďábelských ostrovech a chytrý jsi jak rádio ale k té tvé logice co tam presentuješ mi chybí odpověď na otázku!!!Jak majitel co mu na půdě záleží pozná že se mu o tu půdu dobře staráš!A dej si na té odpovědí záležet!!!a hele odpovědi jako že to pozná :pohledem nebo že budeš přísahat na čestný pionýrský posílat každýmu poctivý ale nic nevypovídající výpisy o hnojení a osevním planů za což by tě zase zkritizovala ABK že by jsi neměl čas na práci tak to sem nepouštěj!!
              
omezení práva
GhostMze  |  30.11.2016 18:32:22
Anonymous:
Pokud bude v bloku 30 ha 20 vlastníků a 10 jich bude požadovat "důkaz"ohledně kvality půdy řekněme každý druhý rok,pochybuji,že jakýkoliv zemědělec (AK/ASZ/SZP...SMMO) bude skákat radostí,jak dobře to s tou půdou myslí. To je nereálné. U půdy musí dojít k vyvážení poptávky a nabídky, ta hranice se bude posouvat,jak poroste cena, ale od určité hranice se růsty nájmů zastaví. A pak si může vlastník vymyslet co chce jako podmínky,ale nakonec si koupí kozu a půjde si na ten svůj hektar popást. A jak poroste požadavek na nájemné, tak poroste potřeba uživatele kompenzovat to výnosem. A z toho asi nikdo remízky dělat nebude.
               
omezení práva
Anonymous  |  1.12.2016 11:17:14
GhostMze:ANO máte pravdu!Pro vás velkovýměrové postjezedáky navyklé na 2Oleté nájmy s opčním právem za 4OO za rok jsou povinné kontrolní vzorky půdy podobná apokalypsa a katastrofa jako pro poctivé podnikatele majetková přiznání a dnes zavedená EET! I ten pomatený příklad kdy vy mluvíte za vlastníky a děláte z nich pitomce že budou požadovat vzorky po 2letech zapadá do argumentů proti EET a pod!Mluvit o vyvážené poptávce z vaší strany kdy tací jako vy hospodaří mnohdy na katastrech 3 vesnic je zcela mimo prostor chápání!!V zemích nepoškozených komunizmem je perioda vzorku 5let se sankcemi za případné poškození ty 2 roky co váš mozek vygeneroval asi vychází z alarmujících zjištění o stavu půdy po vašem nekontrolovaném hospodaření za 3Olet kdy se již uvažuje o snížení cen půdy!! Z tohoto marasmu vychází i vaše teze o vrácení půdy vlastníkům pokud se vám nebudou líbit nájmy což u sedláků v bavorsku rakousku a jinde kde sedláci na malých výměrách jsou nuceni a zvyklí prací přidávat hodnotu až po finální prodej vůbec nepřijde na rozum což vaše výměry bezpečně vylučují!Proto je tam každý sedlák rád za každý hektárek který mu něco přinese přesto že dotace odevzdá vlastníkovi a plus ještě nájem což vy by jste nevstřebal asi žádným otvorem !!Dale co mě vytáči ta řeč o remízkách!Vy snad máte kačení žaludek:-)O remízkách a navratu krajiny do fungujícího stavu žvaníte již od dob nepostřehnutelných nájmů a od té doby jste zatím do dneška misto toho rozorali i ty poslední metry svodnic u cest kdy tyto kousky půdy byli poslední kde se může flora a fauna množit bez vašich postřiků!
                
omezení práva
GhostMze  |  1.12.2016 12:30:31
Anonymous:Panečku, vy jste ale drsný vlastník! Z tak fundované odpovědi se budu dostávat dlouho... Snad se Vy a Vám podobní brzy pustí do hospodaření na vlastní půdě.-)
                 
omezení práva
Anonymous  |  1.12.2016 19:43:45
GhostMze:To zatím dokud berete takové dotace od vás, že vrátíte v chvatu někomu půdu nehrozí neb ty vaše spolky hrbatých vyrábějí o stošest zákony a kličky jako je povinný předkup jak vlastníky co vám to za pár šupů ještě neprodali sešněrovat jako bolševici na slovensku kde si chodíte pro příklady!Také vaše návrhy na snížení dotací na plochu a přesunutí je do těch vašich slavných neutuchajících rozvojů venkova který jaksi s tou efektivitou soběstačností a konkurenceschopností natož zaměstnaností stále nepřichází je způsob jak snížit závislost na pachtu a vydírat vlastníky!! Jsme v EU tak zrušte omezení pro cizince a desitky dalších bránícich lidem v přístupu k půdě a máte z nepohodlnými vlastníky po starostech jednou pro vždy!!Tak je to vaše pomatené vyhrožování vrácením půdy za těchto podmínek neustálého oklešťování práv vlastníků nehorázná bolševická drzost!No z EET zpoctiví hodně tisíc podnikatelů a ti se budou sakra dívat nač jdou ty kdysi jejich daně když teď nemůžou a to je jedna s cest jak vám konečně zvednout kultůru až ta Velebova mlha prnamentních chudáků z jeho plačpolek definitivně spadne:-))
                  
omezení práva
Anonymous  |  1.12.2016 20:15:53
Anonymous: nejsem Anonymous ale jsem s toho Jelen nevím jestli spadáte to té skupiny nájemníků bytů které chce Vlastník ČEZ prodat nejvyšší nabídce a bojíte se zvýšení nájmu ale podle Vašeho stylu urážení všech který se snaží uživit bez těch všech výhod které mají zaměstnanci podle mého názoru je velice dobré že je minimální mzda díky ní máte možnost si koupit Babišovo kuře.
                   
omezení práva
Anonymous  |  1.12.2016 23:07:59
Anonymous:Promiňte ale vy nejste v žádném případě jen pouhý jelen ale neskutečný hukala a pomatenec!Z čeho jste vydedukoval při čtení naši výměny názorů zde z Ghostem že jsem v pozici nájemníka bytu ČEZu!!!!!Zvláště když v jedné časti odpovědí mě nazval drsným vlastníkem což normálnímu člověku sepne a na drc!!Faktem ovšem je ale pochybuji že jste si to uvědomil že v našem sporu z Ghostem jsem sice takový ČEZ jak zde halucinujete ale soudruh Ghost s AK a dalšími podobnými z nás vlastníků vlastně dělají toho nájemníka čezu jak zde s tím tak pomateně vstupujete ! No a ten závěr to je snůška převzatých pitomosti co jste načerpal asi z nervozních výlevů odpůrců EET na netu a to vše se vám pomíchalo v ten pitomý závěr o uživených chudácích minimální mzdě a babišově přebaleným polským kuřeti! Vzhedem k tomu že Ghost už také píše z cesty když zjistil že nepřitel vlastnika je on sám a jen on mu může pomoct tím že ho od majetku odbřemení za ůřední cenu čímž mě tedy dorazil:-))Ale ho jsem ještě zvládal a bavil se ale druhý takový a o hodně větší to už je moc!Končím s přesvědčením že velká vzdělanost byla v zemědělství někdy na škodu protože to bylo hlavně o práci ale to že se v něm dnes díky dotacím pohybují i takoví hukalové tak se nedivím že to tady tak vypadá:-))Jdu si tedy koupit z minimální mzdy díky EET předražený babišovo kuře a dali si koupit si od čezu v soutěži levný byt!Končím !!Neodpovídejte mi a to ani náhodou!S vámi mi jde o zdraví:-)))|Ghost je proti vám v pohodě!
                  
omezení práva
GhostMze  |  1.12.2016 21:55:01
Anonymous:
No- přečetl jsem si ten Váš příspěvek několikrát a nějak mi uniká obsah i logika sdělení. Chápu, máte těch mediálních vjemů příliš.
Snad jen na okraj - ministr Jurečka se od návrhu na předkupní právo distancoval.
A největší nepřítel vlastníka je vlastník sám,to mi nikdo nevymluví:-)
                   
omezení práva
Anonymous  |  2.12.2016 12:11:47
GhostMze: Jelen, ten drsný vlastník je velice rozpolcená postava na jedné straně schvaluje EET a následně si stěžuje že kvůli EET je předražené kuře taky je nejasné proč by jako nájemník bitu nemohl mýt odlišný názor na výši nájmu než jako Vlastník pozemku, pro vysvětlení jako nájemník bitu cena nízká a jako Vlastník pozemku cenu vysoká, jinak jeho názory jsou celkem zajímavé a myslím si kdyby se svého majetku ujal a začal hospodařit s dodržením všech jeho popsaných postupů mnoho nespokojených vlastníků by mu rádi svoji půdu přenechali a tím svým příkladem by ty nepoctivé přinutil skončit nebo se přizpůsobit jeho vzoru.
                   
omezení práva
www.pudapodkontrolou.cz  |  15.12.2016 13:29:26
GhostMze: Mám tady svůj postřeh který alespoň částečně komentuje současnou situaci, možná budoucnost českého zemědělství http://pudapodkontrolou.cz/blog/2016/12/14/agrobyznys-po-cesku-koncentrace-vlastnictvi-regionalni-monopoly-a-minimalni-pachtovne/ . Jsou zde uvedena i celkem zajímavá čísla. Rozbor a komentář k zákonu o omezení vlastnictví, toho z dílny AK je zde také. Nic není čenobílé.
                    
omezení práva
J  |  15.12.2016 16:01:08
Tak omezení práv vlastníků to jednoznačně je. j
                     
omezení práva
www.pudapodkontrolou.cz  |  16.12.2016 9:10:03
J: to možná bude, zatím to schváleno není a schválený zákon se dá zrušit. Otázkou zůstává, jak bude celý zákon fungovat v praxi. Já tam vidím spíš možnost nemalého zdržení při prodeji, koncentraci informací o prodeji veškeré zem.půdy na jednom místě a dlouhodobé podvázání investiční a infrastrukturní výstavby. Nic se nepíše, alespoň jsem nepostřehl nic o mechanismu, kdy sice bude mít "zemědělec" předkupní právo, ale ve vztahu k jaké ceně? Pokud budu mít nabídku za 18,- od zemědělce(= všech osob s předkupním právem) a 20,- od NEzemědělce (nejen finanční investoři). Budu muset znovu oslovit toho zemědělce za 18,- a zase čekat jestli to dorovná, tak to chápu já. Problém bude hlavně v tom (to je smysl zákona), že ti nezemědělci už nebudou mít takovou chuť kupovat, protože při případném prodeji zase skončí s nabídkou u toho samého zemědělce. Proděláme na tom my, vlastníci, vydělá vyjmenovaná skupina osob s "předkupním právem". http://pudapodkontrolou.cz/blog/2016/07/26/dopady-zavedeni-noveho-zakona-o-nabyvani-vlastnictvi-k-zemedelskym-pozemkum/

Vložit příspěvek

Autor
Jméno:
E-mail*:
Zapamatovat údaje:

* Vyplňte jen pokud chcete dostávat příspěvky z této diskuze na e-mail

Váš příspěvek
Nadpis:
Text:
Antispam*: opište následující kód: antispamový kód
 

*Do políčka opište kód psaný červeně. Toto opatření zabraňuje spamovacím robotům zadávat reklamní příspěvky a slouží k ochraně této diskuze.

 
load